Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • orzel720
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2267
    • Superb III (3V3)

    Mam pytanie (fizycznie nie przeczytam 72 stron wątku):

    Czy w moim 1.4 122km TSI CAXA mam:
    - kiedykolwiek wymieniać rozrząd czy jest niewymienialny? Czy to jest gdzieś w książce wpisane?
    - jeśli jest wymienialny to czy jest to część eksploatacyjna czy nie ?
    - co jeśli rozrząd padnie (i przy okazji uszkodzi silnik w trakcie mojej 4letniej pełnej gwarancji (ograniczonej limitem 120 000km)? Kto płaci za naprawę?

    Proszę o konkretne odpowiedzi a nie dywagacje...
    Dziękuję

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      orzel720 Konkretnie ? Wg producenta rozrząd jest niewymienialny (tzn. nie obowiązuje okres czasowy/przebiegowy w wymianach taki, jak przy pasku). Masz ostatni wypust (poprawiony) mechanizmu rozrządu i teoretycznie nie powinieneś mieć z nim już żadnego problemu. A w praktyce...? Czas pokaże.
      W książce nigdzie nie jest wpisane, czy rozrząd należy wymieniać, czy też nie. Rozrząd na łańcuchu nie jest elementem eksploatacyjnym w rozumieniu warunków gwarancji. Generalnie rozrząd na łańcuchu powinien wytrzymywać co najmniej 200-300.000 km (kiedyś uważano, że to element silnika mający wytrzymać tyle, ile wytrzyma cały silnik). W silnikach TSI to loteria - zwłaszcza w pierwszej fazie produkcji - do 2010-2011 r. prod.
      Przed awarią rozrządu pojawiają się znane chyba wszystkim objawy (terkotanie). Wtedy powinieneś zgłosić to w ASO. Jeśli tego nie zrobisz, a przez "olanie" tematu poleci Ci silnik - może być problem z naprawą/wymianą silnika na gwarancji (ASO doskonale zna objawy uszkodzenia mechanizmu rozrządu w TSI, a tylko "palą głupa" przed klientem z tym, że problem z rozrządem w tych silnikach to nie problem).
      Generalnie - nikt chyba nie odpowie Ci bardziej konkretnie, a jedynie może mniej zawile :diabelski_usmiech
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • orzel720
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2267
        • Superb III (3V3)

        Eidos71, Dzięki.
        Czyli: Jeśli rozrząd w moim aucie padnie rozrząd (oraz ew inne uszkodzenia np cały silnik) w ciągu 4 lat od zakupu (ale do max 120 000km) to naprawa jest w ramach gwarancji i nic nie płacę - na 100%?

        Komentarz

        • Eidos71
          RS
          • 2011
          • 2050
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          orzel720 - o ile masz przedłużoną gwarancję i nie "olejesz" pierwszych sygnałów z problemem rozrządu. Jeżeli od razu uderzysz do ASO - czeka Cię wtedy tylko walka o uznanie przez ASO, że rzeczywiście coś się z rozrządem dzieje i że nie jest to wina Twoja (np. niewłaściwy olej, lub jego zbyt niski poziom, lub inne bzdurne pomysły ASO rodem z SF) :diabelski_usmiech A najlepiej, gdybyś podjechał do ASO i dowiedział się, czy dodatkowa gwarancja chroni Cię przed ewentualnymi problemami z rozrządem (tzn. z kosztami usunięcia tych problemów).
          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
          MOJA FURKA

          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

          Komentarz

          • gepardg
            Classic
            • 2013
            • 22

            skoro ASO /Skoda twierdzi że nie ma problemu z rozrządem w tsi i jednocześnie że jest to element nie podlegający wymianie okresowej do 200kkm to jeśli padnie rozrząd przy np. 70kkm ( po okresie 2 letniej gwarancji) to chyba 100% kosztów wymiany powinno być na koszt producenta? ( przeglądy udokumentowane) .

            Komentarz

            • orzel720
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2267
              • Superb III (3V3)

              gepardg, Mój radca prawny w wolnej rozmowie powiedział, że wszystko w związku z usterkami i zgłoszeniami należy TYLKO zgłaszać na piśmie i żądać wszelkich odpowiedzi i decyzji na piśmie (szczególnie jeśli wg ASO: nie ma problemu, TTTM i "tylko jeździć") - wtedy się ASO nie zechce podjąć ryzyka napraw przy ew kosztownych awariach, nie wymiga od odpowiedzialności a chyba nie zechcą ryzykować problemów ze strony SAP i ew prawników?

              Komentarz

              • matompra
                Ambiente
                • 2010
                • 220

                i jeszcze jedno dodam, w mojej książeczce w związku z problemem rozrządu zabrakło miejsca na wpisy, jest ich ponad 15 więc przy każdej wizycie niech wam wpisują objawy zgłoszone , pieczęć i data i podpis, to jest podstawa do roszczeń późniejszych, może to i wygląda głupio przy odsprzedaży ale chyba to najlepsze wyjście, pozdr.
                Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                Była:
                Jest:
                1) Octavia 1,4 TSI

                jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                Komentarz

                • zenek127
                  Drive
                  • 2010
                  • 42

                  Ja jestem po wymianie całego kompletu rozrządu , nastawnik , olej i filtr, dzisiaj odebrałem z ASO. Oczywiście po gwarancji już 2 lata, rocznik 2009, przebieg 43 000, zaczęło sie od głośnego terkotania. SAP nic nie dołożyła , auto było cały czas serwisowane w ASO. Zapłaciłem ponad 4100 zł. było by więcej , ale ASO udzieliło po 10% rabatu na robotę i na części. Teraz mam 2 lata gwarancji na wykonaną usługę. Nie wiem czy warto serwisować po skończonej gwarancji.

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez zenek127
                    Zapłaciłem ponad 4100 zł. było by więcej
                    a nie mogłeś tego robić poza AS0.... skoro
                    Zamieszczone przez zenek127
                    SAP nic nie dołożyła
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      Zamieszczone przez zenek127
                      Zapłaciłem ponad 4100 zł. było by więcej
                      a nie mogłeś tego robić poza AS0.... skoro
                      Zamieszczone przez zenek127
                      SAP nic nie dołożyła
                      bo
                      Zamieszczone przez zenek127
                      Teraz mam 2 lata gwarancji na wykonaną usługę.

                      btw

                      zenek127
                      przy takich pieniądzach, to opłacałoby Ci się przyjechać do Warszawy i odstawić do ASO
                      bo na miękko dostałbyś 70% części i 30% robocizna
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • zenek127
                        Drive
                        • 2010
                        • 42

                        W moim przypadku w ASO mi powiedzieli , że oni wystąpią do SAP o dopłatę, teraz twierdzą że mam jeszcze czekać bo nie ma odpowiedzi z SAP. Tyle że ja już zapłaciłem i nie bardzo im ufam. Rozmawiałem z kolegą , który jest mechanikiem serwisowym w KIA , u nich takie przypadki są rozpatrywane przed naprawą samochodu.
                        Do warszawy mam kawałek ze Śląska, Mam czekać do połowy przyszłego tygodnia.

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          zenek127, generalnie niech Twoje ASO naprawdę mocno gniecie SAP, bo na spokojnie wyciągną 'dobrą wolę' czyli 70% części / 30% robocizna

                          Zamieszczone przez zenek127
                          Tyle że ja już zapłaciłem i nie bardzo im ufam.
                          tym akurat się nie martw, jak SAP 'klepnie' ASO zrobi zwrot
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • Leniwiec
                            Rider
                            • 2009
                            • 624
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                            zenek127, ja akurat się przekonałem, że warto jednak serwisować w ASO. Mi się SAP dołożył, i to dużo, 2 lata po fabrycznej gwarancji zarówno do rozrządu (łańcuch, nastawnik) jak i do DSG (zestaw sprzęgieł, mechatronika). Choć kosztowało mnie to sporo nerwów i czasu, a i dobra wola pracownika ASO jest mocno wskazana. Ale zgodę SAP dostałem przed wymianą, a nie po. Z tego co pamiętam serwis musiał sprawdzić trochę rzeczy wg wytycznych z SAP i dopiero na tej podstawie dostałem "dobrą wolę".
                            Pozdro

                            Komentarz

                            • rodro
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 238
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Pytanie statystyczne do kolegów, którzy już mieli problemy z rozrządem - jaki olej był zalany w ich silnikach i jak często dokonywali jego wymiany?

                              Komentarz

                              • zenek127
                                Drive
                                • 2010
                                • 42

                                RODRO: Ja mam Shell Helix 5W 40, a wymieniam co 15 000 km. W/g zaleceń wymiany powinny być chyba co 30 000 km. Ja jeżdżę na małych odcinkach i ten olej podobno lepiej częściej wymienić.

                                Po wymianie nastawnika i całego rozrządu doszedłem do wniosku, że u mnie musiało to być felerne od nowości bo nigdy tak cicho silnik nie pracował jak teraz.

                                Komentarz

                                • malgosk
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 148

                                  Wymigiwania się ASO są przeróżne: olej - lałem i Castrol i Mobil, bez zmian. Któryś spec stwierdził, że to filtr oleju (podobno 2 różne rodzaje).... inny kolega go wyśmiał.... teraz, przy 3 zgłoszonej awarii serwis stwierdził,że to .... szklanki.... i jest to dopuszczalne terkotanie. Ja wiem, że to nie szklanki, bo dźwięk jest identyczny, jak ostatnimi 2 razami i występuje w analogicznych sytuacjach. Więc odpowiedziałem, że chcę to na piśmie.... I co? I ZONK! :P Teraz coś kombinują w serwisie, już od 2 tygodni. :wink: Dobrze, że dali auto zastępcze na swój koszt.

                                  Generalnie jaja jak berety. Volkswagen ma problem z naszymi silnikami. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzeniem tego silnika, spowodowanym awarią nastawnika, ale.... huk wie, co się może zdarzyć . Więc Ci, co się znają cisnął serwisy, serwisy się wiją, bo... niestwierdzono brzemiennych w skutkach sytuacji, ale nikt nie chce wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualną poważną awarię. I taki stan nieustalony trwa.... Trochę to mało poważne ze strony Skody, ale... to jest Polska. Myślę, że na zachodzie by to nie przeszło.

                                  Dam znać, jak moja sprawa się skończy.


                                  Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                  Komentarz

                                  • zenek127
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 42

                                    Ja dalej czekam na jakiś odzew w sprawie "dobrej woli" , ale ani SAP czy ASO się nie odzywa, jestem ciekaw jak długo inni czekali na odpowiedz w sprawie "dobrej woli"

                                    Jak coś się w sprawie ruszy , to napiszę.

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      zenek127, jak masz to w dupie i nie jeździsz do ASO (i ich nie ciśniesz) to oni tym bardziej mają to w dupie...

                                      bo czekać to możesz do usranej śmierci...

                                      SAP do Ciebie nie zadzwoni z cudowną informacją
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • Leniwiec
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 624
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                        zenek127, weź do serca co napisał LUKI i męcz ASO.
                                        Ja na zgodę na wymianę rozrządu czekałem 1 lub 2 dni, ale u mnie serwis miał już w pewnym sensie przetartą ścieżkę po cyrkach z DSG.
                                        Natomiast przy skrzyni trwało to chyba 3-4 dni przy sprzęgłach, a potem koło tygodnia przy mechatronice. Gorzej, że na mechatronikę musiałem czekać w ch czasu na sprowadzenie.
                                        Inna sprawa, że jak chciałem załatwić to samemu to SAP mnie zlał. Gość, z którym próbowałem to załatwić miał mnie delikatnie mówiąc w nosie i wcale się z tym specjalnie nie krył. Odpowiedni człowiek w ASO ma jednak inną siłę przekonywania i za to mojemu jestem mocno wdzięczny. Ale swoje musiałem za tym nachodzić tak czy siak i ASO do tego przekonać. Wcześniejsze zgłoszenia problemów, szczególnie z tego samego ASO z czasów gwarancji, są moim zdaniem mocno pomocne.
                                        Pozdro

                                        Komentarz

                                        • zenek127
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 42

                                          Witam, dostałem dobrą wolę od SAP na wymianę nastawnika tj. 50% na część tylko nastawnik.
                                          Pozostałe części rozrząd i robocizna nie. Dobrze że chociaż tyle. Autko się narazie spisuje bardzo dobrze, silnik cichutki. Byłem u znajomego mechanika i akurat robią Golfa z sinikiem TSI, podobno zaterkotało i zaraz przeskoczył łańcuch na rozrządzie, a ma przejechane 40 tyś.

                                          Komentarz

                                          • mrrudzin
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 403

                                            Panowie ale czy po wymianie rozrządu na najnowsze podzespoły (najwyższe literki) problem się rozwiązuje?
                                            U mnie również zaczyna poterkotywać, szczególnie od czasu jak jeżdze tylko w weekendy...

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              mrrudzin, teoretycznie tak
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • idas
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 828

                                                Ktos sprawdzal ta teorie, ze utrzymywanie oleju pod maksimum niweluje terkotanie?
                                                Jak dlugo terkocze wam po odpaleniu?
                                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                Komentarz

                                                • zenek127
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 42

                                                  idas , co do teori o oleju, nie sprawdzałem, a terkotanie trwało przez jedną do dwie sekundy.

                                                  Komentarz

                                                  • factor
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 5

                                                    Mam Octavie II FL z 2011 roku, kupiona w październiku. Przed zakupem byłem zapewniany, że silnik przeszedł modernizacje i problem z rozrządem już nie występuję :-).
                                                    Samochód ma 43 tys. przebiegu i przy odpalaniu zimnego silnika po całej nocy pod chmurką, łańcuch daje koncert przez 2,3 sekundy. ASO stwierdziło, że rozrząd do wymiany.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...